کتاب تاپ ناچ

معرفی کتاب تاپ ناچ+ توضیح هر جلد

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

کتاب تاپ ناچ مجموعه ای 8 جلدی است و محتوای این کتاب برای آموزش زبان انگلیسی به علاقه مندان، از سطح مبتدی تا پیشرفته تهیه شده است. هر جلد از مجموعه کتاب تاپ ناچ مناسب سطح متفاوتی است و این مجموعه طوری تهیه شده است که هر کدام از این کتاب ها کامل کننده ی یکدیگر هستند.

سطح مجموعه کتاب تاپ تاچ (Top Notch)

سطح مجموعه کتاب تاپ تاچ (Top Notch)

همانطور که گفته شد، این کتاب از سطح مقدماتی تا پیشرفته را پوشش میدهد، تا همه ی زبان آموزان بر اساس سطح خود بتوانند از آن بهره مند شوند.
در واقع هر جلد از کتاب، یک سطح را شامل میشود. و هر دو جلد کامل کننده یکدیگر هستند. در زیر جزئیاتی از هر جلد آورده شده است:

 

  • Top Notch Fundamentals A: اولین سطح کتاب تاپ ناچ؛ سطح true Beginner
  • Top Notch Fundamentals B: دومین سطح کتاب تاپ ناچ؛ تکمیل کننده درسهای سری A
  • Top Notch 1A: سومین سطح کتاب تاپ ناچ؛ شروع دو جلدی دوم، شامل درس های 1تا5
  • Top Notch 1 B: چهارمین سطح کتاب تاپ ناچ؛ تکمیل کننده دو جلدی دوم، شامل درس های 6تا10
  • Top Notch 2A، پنجمین سطح کتاب تاپ ناچ؛ سطح pre-intermediate و شروع دو جلدی سوم
  • Top Notch 2B، ششمین سطح کتاب تاپ ناچ؛ تکمیل کننده دو جلدی سوم، شامل درس های 6تا10
  • Top Notch 3A، هفتمین سطح کتاب تاپ ناچ؛ سطح intermediate و شروع دو جلدی آخر
  • Top Notch 3B، هشتمین سطح کتاب تاپ ناچ؛ تکمیل کننده دو جلدی آخر، شامل درس های 6تا10

مطالعه بیشتر: با استفاده از تکنیک های ترجمه|حرفه ای ترجمه کنید!

توضیح محتویات هر جلد از کتاب تاپ ناچ

مجموعه کتاب تاپ ناچ (Top Notch) به صورت 8 جلدی جداگانه منتشر شده است و هر کدام شامل درس های مختلفی هستند. هر سطح شامل دو جلد کتاب یک رنگ است که با مشخصه ی A و B از یکدیگر متمایز میشوند.

سری Top Notch Fundamentals کتاب تاپ ناچ

سری Top Notch Fundamentals کتاب تاپ ناچ

این سری با رنگ آبی از بقیه مجموعه جدا میشود و نشاندهنده سطح مبتدی کتاب تاپ ناچ است. این سری شامل 14 درس میباشد و هر 7 درس در یک جلد قرار دارد. Top Notch Fundamentals A اولین جلد از مجموعه کتاب تاچ ناچ و اولین سطح است.
این جلد شامل 7 درس اولیه است و مناسب سطح مبتدی یا Beginner است. به شما مبانی اولیه برای درک مطلب را آموزش میدهد و مقدمه ای برای سطح بعدی است.
دومین جلد این سری از کتاب تاپ ناچ Top Notch Fundamentals B است. کامل کننده این سطح و شامل درس های 8 تا 14 میباشد.
مطالب این جلد هم سطح مقدماتی را در بر میگیرد و مناسب آموزش زبان انگلیسی مبتدی است و گرامر آن شامل: زمان حال ساده، کلمات پرسشی از جمله Where و ضمایر اشاره یا There is و There are است. موضعات آن نیز شامل؛ غذا، سلامتی، زمان و فعالیت های مختلف است.

سری Top Notch 1 کتاب تاپ ناچ

سری Top Notch 1 کتاب تاپ ناچ

این سری با رنگ قرمز از بقیه مجموعه جدا میشود و تمرکز اصلی در این سطح ازکتاب تاپ ناچ؛ افزایش توانایی مکالمه و مهارت شنیداری است. این سری شامل 10 درس میباشد و هر 5 درس در یک جلد قرار دارد. Top Notch 1A اولین جلد از این سری از کتاب تاچ ناچ و سومین سطح این کتاب است. و Top Notch 1 B دومین جلد از این سری و چهارمین سطح این کتاب است.

مکالمات در سری Top Notch 1 مبتدی و ساده است و شامل: عادت‌ها و برنامه‌های آینده، قبول یا رد درخواست، خرید و پرداخت پول ، پرسیدن قیمت اجناس، احوال‌پرسی و معرفی و سفارش در رستوران است.

گرامر این سری از کتاب تاپ ناچ نیز شامل be going to ، زمان گذشته، have to، Can و حال ساده است.

سری Top Notch 2 کتاب تاپ ناچ

سری Top Notch 2 کتاب تاپ ناچ

این سری با رنگ سبز از بقیه مجموعه جدا میشود و درواقع اگر سطح مقدماتی را در نظر نگیریم، سطح دوم از این مجموعه است. این سری نیز شامل 10 درس میباشد و هر 5 درس در یک جلد قرار دارد. Top Notch 2A اولین جلد از این سری از کتاب تاچ ناچ و پنجمین سطح این کتاب است. و Top Notch 2B دومین جلد از این سری و ششمین سطح این کتاب است.

این سری سطح pre-intermediate از کتاب تاپ ناچ را شامل میشود و بر تقویت مهارت شنیداری و نوشتن تاکید بیشتری دارد و برای هر 10 درس این سطح فایل های صوتی و تمرین های Writing موجود است.

زبان‌آموزان در این سری یاد می‌گیرد که در مورد؛ صفات مثبت و منفی، ژانر فیلم‌ها، دیر رسیدن، خصوصیات یک هتل و همچنین علت نگرانی صحبت کنند.
زبان آموزان در بخش‌ گرامری این سطح با زمان حال کامل، گذشته استمراری، have to، must، could، اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش و use to آشنا میشوند و کاربرد آن را یاد میگیرند.

سری Top Notch 3 کتاب تاپ ناچ

سری Top Notch 2 کتاب تاپ ناچ

این سری با رنگ بنفش از بقیه مجموعه جدا میشود و آخرین سطح از این مجموعه است. این سری نیز شامل 10 درس میباشد و هر 5 درس در یک جلد قرار دارد. Top Notch 3A اولین جلد از این سری از کتاب تاچ ناچ و هفتمین سطح این کتاب است. و Top Notch 3B دومین جلد از این سری و هشتمین سطح این کتاب است.

از آنجایی که این سری آخرین سطح مجموعه کتاب تاپ ناچ intermediate است، همه ی کلمات و متن‌های درس در سطح بالایی قرار دارند. زبان‌آموزان با استفاده از دایره واژگان بیشتر می‌توانند مکالمه طولانی‌تری انجام دهند.

موضوعات این کتاب شامل؛ انواع مشکلات مربوط به سلامتی و درمان، تفریح و برنامه روزانه، آب و هوا و حوادث طبیعی مثل زلزله و درخواست کردن و برنامه‌ریزی است.

گرامر این سطح نیز شامل؛ استفاده از could have، Adjective clauses و would have و همچنین انواع زمان‌ها است.

نویسندگان کتاب تاپ ناج (Top Notch)

نویسندگان این سری کتاب‌ها دو فرد به نام های؛ جٌن سَسلو و آلن آشر هستند. جن سسلو، کتاب‌های متعددی برای نوجوانان و جوانان نوشته است. آلن آشر نیز سال های متعددی زبان انگلیسی را تدریس و روش‌های تدریس را به معلمان آموزش داده است.

آلن آشر زبان انگلیسی را در تمام سطوح در کشور آمریکا و همچنین کشورهای آمریکای جنوبی آموزش داده است و بیش از سی‌سال برای معلمان زبان‌های خارجی، روش‌های تدریس را در کارگاه‌های آموزشی که برگزار کرده، آموزش داده‌است. همچنین او دوره‌‌های آنلاین آموزشی متعددی هم برای مدرسان برگزار کرده‌است.

او نویسنده، برنامه‌ریز و همچنین مشاور و چندین سری از کتاب‌‌های آموزش زبان انگلیسی است.
آشر همچنین در ساخت وسایل کمک آموزشی در سنین مختلف، برای علاقه مندان به زبان انگلیسی نقش مهمی ایفا کرده است و به طراحی و آماده سازی وسایل کمک آموزشی و کتاب‌‌های مفید مختلف برای جوانان و نوجوانان پرداخته ‌است.

هر دو نویسنده این مجموعه در جلسات آموزشی معرفی کتاب تاپ ناچ، به اهمیت حفظ ‌کردن مکالماتی که در کتاب بیان شده است، اشاره کرده‌اند.

مفید است:

کتاب ۱۱۰۰: مزایا و معایب
معرفی کامل کتاب تاچ استون
6 تا از بهترین کتاب های آزمون آیلتس
معرفی کامل کتاب ۵۰۴

توضیحات بیشتر

مجموعه کتاب‌ تاپ ناچ، نخستین بار برای آموزش زبان انگلیسی، توسط انتشارات پیرسون لانگمن در سال 2006 منتشر شد.
این مجموعه مناسب زبان‌آموزان بزرگسال می باشد و این مجموعه 8 جلدی زبان‌آموزان را از سطح A1 به B1 می‌رساند.
برای رسیدن به سطح C1، زبان‌آموزان باید دو کتاب Summit را بخوانند تا از سطح B2 به سطح C1 برسند.

در مجموعه Top Notch به مهارت‌های چهارگانه یعنی خواندن، نوشتن، صحبت ‌کردن، و مهارت شنیداری پرداخته شده است‌، اما تمرکز بیشتر بر روی مهارت صحبت ‌کردن و شنیداری است.

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب تاپ ناچ، استفاده از کلمات و جملات کاربردی در مکالمه‌های کوتاه است. در این مکالمات همچنین گرامر درس جدید نیز وجود دارد و به دلیل کوتاه‌بودن مکالمات زبان‌آموزان می‌توانند آن‌ها را در مدت کوتاهی یاد بگیرند.

وجود فایل‌های صوتی نیز یکی دیگر از خصوصیات ارزشمند کتاب است که حدودا برای تمام بخش‌های کتاب مانند مکالمه‌ها و متن‌های ریدینگ تهیه شده است. و به زبان آموزان کمک میکند، مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کنند.
فعالیت‌های گوناگون در هر چهار بخش همراه با بخش‌های گرامری، یک مجموعه آموزشی کامل را تشکیل می‌دهند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.