تقویت لهجه بریتیش

روش های یادگیری و تقویت لهجه بریتیش

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی نحوه تقویت لهجه بریتیش که بیشتر در جنوب کشور انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد و با نام The Queen’s English نیز شناخته می شود خواهیم پرداخت. کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، ولز، ایرلند و … لهجه های متفاوتی دارند که یادگیری رفتارهای انگلیسی می تواند به شما برای داشتن یک لهجه طبیعی و اصیل کمک قابل توجهی کند. با ما همراه باشید تا با روش های تقویت لهجه بریتیش آشنا شوید.

مطاالعه بیشتر: آموزش مکالمه زبان انگلیسی اساطیر زبان

لهجه های انگلیسی

 

لهجه های انگلیسی

 

در دنیا بیش از 50 لهجه متفاوت زبان انگلیسی در کشورهای مختلف وجود دارد که لهجه هایی مانند بریتیش، استرالیایی و آمریکایی عضوی از آن ها هستند. لهجه بریتیش مربوط به افراد انگلیسی زبانی است که در بریتانیا زندگی می کنند. لهجه های محبوب تر برای یادگیری بریتیش و آمریکایی هستند که در تلفظ آن ها شباهت هایی وجود دارد اما می توان گفت که در لهجه بریتیش افراد حروف صدا دار را با شدت و غلظت بیشتر تلفظ می کنند.

مطالعه مفید: 67 تا از کشورهای انگلیسی زبان

یادگیری لهجه بریتیش

در این قسمت به بررسی نکاتی برای تقویت لهجه بریتیش در صبحت و مکالمه زبان آموزان خواهیم پرداخت. شما با رعایت این نکات می توانید لهجه خود را به بریتیش نزدیک کرده و مانند افراد بومی بریتانیا صحبت کنید.

باید به این نکته توجه داشت که لهجه بریتیش در نحوه تلفظ در کشور های مختلف در بریتانیا متفاوت است اما نکاتی که ارائه خواهیم کرد، نکاتی هستند که به صورت کلی در صحبت کردن به لهجه بریتیش رعایت می شوند.

مطالعه مفید: 6 مورد از اساسی ترین مشکلات خودآموزی زبان

تلفظ R

یکی از نکات مهم در یادگیری و تقویت لهجه بریتیش، تلفظ حرف R است. در اکثر لهجه های بریتیش این حرف تلفظ نمی شود اما باید گفت که شما باید پس از یک مصوت، R را تلفظ نکنید و تلفظ حرف مصوت را طولانی تر کنید.

به عنوان مثال برای بیان کلمه Mirror شما نباید مانند آمریکایی ها Mirer تلفظ کنید، بلکه باید آن را به صورت Mih ra بیان کنید.

تلفظ U

 

تلفظ U

 

می توان گفت که برای تقویت لهجه بریتیش شما باید حرف U را به صورت oo نکنید. در حقیقت شما باید این حرف را به صورت Ew تلفظ کنید. برای مثال کلمه ای مانند duty را باید به صورت Dewty تلفظ کنید.

تلفظ A

تلفظ این حرف در لهجه بریتیش به صورت arh هست و شما باید آن را از پشت دهان و با گلوی باز تلفظ کنید.

تلفظ حروف بی صدا

در لهجه بریتیش برخلاف لهجه آمریکایی بهتر است شما حرف بی صدا را نیز به درستی تلفظ کنید و نیازی به بی صدا کردن حروف در تلفظ کلمات وجود ندارد.

تلفظ T

در لهجه آمریکایی زبان آموزان و مردم اصولا حرف T را به صورت D تلفظ می کنند اما برای تقویت لهجه بریتیش شما بهتر است در برخی از موقعیت ها و کلمات از تلفظ این حرف خودداری کنید و به جای آن از یک مکث کوتاه که با عنوان Glottal stop شناخته می شود استفاده کنید.

تلفظ H

شما در لهجه بریتیش می توانید حرف H را تلفظ نکنید. در برخی از لهجه های بریتیش ین حرف حتی اگر در ابتدای کلمه باشد نیز حذف می شود.

ایجاد هجای اضافی

نکته دیگری که در یادگیری و تقویت لهجه بریتیش وجود دارد این است که در برخی کلمات، هنگانی که دو یا چند مصوت در کنار یکدیگر قرار می گیرند، یک هجای اضافی برای تلفظ آن کلمه ایجاد می شود. برای مثال Road در لهجه بریتیش به صورت Rohd یا Ro-ord تلفظ می شود.

روش های تقویت لهجه بریتیش

 

روش های تقویت لهجه بریتیش

 

حال که تا اینجا با نکاتی برای یادگیری لهجه بریتیش آشنا شدید، وقت آن رسیده با روش هایی برای تقویت آن آشنا شوید که به کمک تمرین و تکرار این لهجه را در خود تقویت کنید و آن را به لهجه اصلی خود تبدیل کنید.

مطالعه مفید: معرفی 5 روش برای افزایش انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

1- مکالمه با لهجه بریتیش

یکی از مهم ترین روش ها برای یادگیری و تقویت لهجه بریتیش، مکالمه به لهجه موردنظر است. شما می توانید در ابتدا با بیان جملات کوتاه تر شروع کنید و تمرکز خود را بر روی این موضوع بگذارید که نکاتی که پیش تر ارائه کردیم را رعایت کنید و سپس می توانید به سراغ جملات طولانی تر و سخت تر بروید.

2- تلفظ آواهای بریتیش با شدت بیشتر

 

تلفظ آواهای بریتیش با شدت بیشتر

 

یکی از نکاتی که می تواند به شما در مسیر تقویت لهجه بریتیش کمک کند، اغراق در تلفظ عبارات و کلمات با لهجه بریتیش است. شما بهتر است سعی کنید تمرین های خود را با صدای بلند انجام دهید و کلمات را با صدای بلند تلفظ کنید، ممکن است در ابتدا برای شما سخت و عجیب باشد اما با گذشت زمان گوش شما نیز با این لهجه آشنایی پیدا خواهد کرد و این مسیر آسان تر خواهد شد.

مطالعه مفید: 6 رمان انگلیسی که باید بخوانید!

3- تماشای فیلم و سریال

شما می توانید با تماشای برنامه هایی به زبان انگلیسی با لهجه بریتیش، به خود در مسیر تقویت این لهجه کمک قابل توجهی کنید. شما می توانید در ابتدا با زیرنویس فارسی سپس با زیرنویس انگلیسی برای آشنایی با تلفظ کلمات و در آخر بدون زیرنویس برنامه هارا تماشا کنید و بر روی تلفظ آن ها تمرکز کنید و آن ها را تکرار کنید.

4- گوش کردن به رادیو و پادکست

شما می توانید برای تقویت لهجه بریتیش به رادیو انگلستان گوش کنید و یا پادکست هایی را برای گوش کردن انتخاب کنید که گوینده آن ها با لهجه بریتیش سخن می گوید. این کار علاوه بر کمک به شما برای تقویت لهجه خود، کمک می کند تا گوش شما با این لهجه و آواهای آن آشنایی پیدا کند و اصطلاحا به شنیدن لهجه بریتیش عادت کنید.

5- گوش کردن به موزیک های خوانندگان بریتانیایی

شما می توانید در اوقات فراغت خود به موسیقی خوانندگان بریتانیایی گوش کنید و در مسیر تقویت لهجه بریتیش قدم بردارید. برخی از خوانندگان بریتانیایی که شما می توانید به آلبوم های آن ها گوش کنید عبارتند از:

  • Ed Sheeran
  • Sam smith
  • Harry styles
  • Adele
  • Amy winehouse
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.