رایج ترین زبان های دنیا

7 مورد از رایج ترین زبان های دنیا را بشناسید

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

امروزه بیش از 6700 زبان مختلف در دنیا وجود دارد اما درصد بیشتری از کره زمین تنها با 23 زبان با یکدیگر صحبت می کنند.

در حال حاضر بسیاری از زبان ها دیگر استفاده نمی شوند که به این دلیل این زبان هابا نام زبان مرده شناخته می شوند البته علاوه بر زبان های مرده، امروزه شاهد پیدایش زبان های جدیدی نیز هستیم.

یادگیری رایج ترین زبان های دنیا می تواند در ادامه مسیر زندگی شما بسیار تاثیر داشته باشد که این تاثیرات در زمینه های متفاوتی همچون کسب و کار، تحصیل، مهاجرت، سفر و … در زندگی شما اثر می گذارند.

در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر معرفی رایج ترین زبان های دنیا، محبوب ترین زبان ها، پر کاربرد ترین زبان ها، میزان سطح یادگیری گرامر در زبان های مختلف و … را به شما معرفی کنیم.

مطالعه مفید: یادگیری زبان انگلیسی

محبوب ترین زبان ها در دنیا

 

محبوب ترین زبان ها در دنیا

 

محبوبیت یک زبان یا گویش به دلایل مختلفی مشخص می شود و همچنین افراد با سلیقه های متفاوت علاقه مند به زبان های مختلف می شوند. در ادامه می توانید محبوب ترین زبان های دنیا را در بین مردم مشاهده کنید.

  • انگلیسی
  • اسپانیایی
  • چینی
  • بنگالی
  • پرتغالی
  • و …

مطالعه مفید: اسان ترین دنیا برای یادگیری کدام زبان است؟

رایج ترین زبان های دنیا

در صورتی که هدف مشخصی در یادگیری زبان همچون یادگیری زبان برای کار، درس، مهاجرت و … نداشته باشید و هدف شما تنها آشنایی با رایج ترین زبان های دنیا باشد تا به یادگیری یکی از انواع آن ها بپردازید، حتما نیازمند اطلاعات کاملی در مورد زبان های مختلف هستید و برای آشنایی بیشتر شما در ادامه رایج ترین زبان ها در دنیا را به شما معرفی می کنیم.

یادگیری رایج ترین زبان های دنیا می تواند در موفقیت شما در زمینه های مختلف تاثیر بسیاری داشته باشد.

مطالعه مفید: 6 مورد از پرکاربردترین زبان های دنیا

زبان انگلیسی

 

 

مهم نیست که در چه کشوری مشغول به چه کاری هستید، اگر مسلط به زبان انگلیسی باشید می توانید بسیاری از مشکلات خود را حل کنید و همچنین با افراد زیادی ارتباط بر قرار کنید زیرا همانطور که می دانید زبان انگلیسی، زبانی بین المللی و یکی از رایج ترین زبان های دنیا است.

زبان انگلیسی امروزه در حوزه های مختلف همچون سیاسی، اقتصادی، صنعتی، علمی و …  در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین تسلط به زبان انگلیسی می تواند در هر شغلی مسبب ارتقای شغلی شما باشد.

امروزه 5/16 درصد جمعیت دنیا زبان انگلیسی را زبان رسمی خود می دانند. در ادامه انواع دلایلی که “چرا بهتر است زبان انگلیسی را بیاموزید” برای شما شرح می دهیم:

  • زبان انگلیسی زبانی بین المللی است
  • بر قراری ارتباط بهتر با افراد مختلف در دنیا
  • معتبر ترین مقالات علمی به زبان انگلیسی هستند
  • بسیاری از رسانه ها از این زبان استفاده می کنند
  • زبان دوم تکنولوژی بعد از صفر و یک، انگلیسی است
  • تدریس به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های دنیا

در نتیجه زبان انگلیسی که یکی از رایج ترین زبان های دنیا به شمار می رود همواره اولین و پر کاربرد ترین زبان دنیا نیز شناخته می شود.

مطالعه مفید: بررسی تاریخچه زبان انگلیسی از گذشته تا به امروز

گرامر زبان انگلیسی

گرامر این زبان دارای قواعد به خصوصی است که پس از یادگیری آن ها می توانید به راحتی آن ها را در مکالمات خود به کار ببرید.

افعال، حروف اضافه و زمان ها از مهم ترین مباحث در گرامر زبان انگلیسی به شمار می روند.

زبان اسپانیایی

 

رایج ترین زبان های دنیا

 

برای معرفی دومین زبان در رایج ترین زبان های دنیا بایستی به معرفی زبان اسپانیایی بپردازیم زیرا بعد از زبان انگلیسی، اسپانیایی پر کاربرد ترین زبان دنیا محسوب می شود، امروزه بیش از 900 میلیون نفر به زبان اسپانیایی مسلط هستند و همچنین این زبان کاربرد گسترده ای را در دنیای کسب و کار را شامل می شود.

جالب است بدانید امروزه بسیاری از شرکت ها در آمریکا یکی از شروط استخدام را تسلط به زبان اسپانیایی می دانند و افرادی که علاقه مند به همکاری با این شرکت ها هستند بایستی به زبان اسپانیایی مسلط باشند.

مطالعه مفید: آشنایی با زبان لاتین | بررسی تفاوت های زبان انگلیسی و لاتین

گرامر زبان اسپانیایی

گرامر زبان اسپانیایی علاوه بر شباهت به زبان انگلیسی دارای تفاوت هایی است همچون وجود جنسیت است که به این دلیل اسم ها یا صفات بایستی با جنسیت تطابق داشته باشند و این موضوع منجر به سختی بیشتر در یادگیری مباحث گرامری زبان اسپانیایی می شود.

زبان چینی ماندارین

 

 

چین همواره یکی از پر جمعیت ترین کشور ها در دنیا است و به این دلیل افراد بسیاری به این زبان مسلط هستند زیرا زبان مادری آن ها چینی است. در معرفی رایج ترین زبان های دنیا بی شک رتبه سوم متعلق به زبان چینی است.

اما در معرفی زبان چینی ماندارین باید گفت زبان ماندارین از زبان چینی که مردم در ایالات محلی به آن صحبت می کنند بسیار آسان تر است و حتی چینی های مقیم کشور های دیگر مانند چینی های مالزی، چینی های سنگاپور و … به زبان ماندارین صحبت می کنند.

این زبان یکی از شش زبان رسمی در سازمان ملل است و امروزه بیش از 880 میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می کنند.

گرامر زبان چینی ماندارین

جالب است بدانید که زبان چینی ماندارین از هیچ الفبایی پیروی نمی کند و در واقع این زبان الفبا ندارد و آوا در این زبان در اولویت قرار می گیرد اما بر خلاف تصور بسیاری از مردم گرامر زبان چینی در مقایسه با زبان انگلیسی، آلمانی، روسی و …. بسیار آسان است زیرا در گرامر این زبان قواعدی همچون صرف فعل، زمان فعل، تفاوت بین اسم های مفرد و جمع و … وجود ندارد.

زبان فرانسوی

 

زبان فرانسوی

 

یکی از رایج ترین زبان های دنیا زبان فرانسوی است زیرا امروزه تعداد افرادی که زبان فرانسه را به عنوان زبان اول صحبت می کنند در دنیا به حدود 190 میلیون نفر رسیده است.

این زبان بهترین کتاب ها و همچنین بهترین تاریخ ادبیات را نسبت به دیگر زبان ها دارد و پس از آشنایی با این زبان می توانید فوق العاده ترین کتاب های ادبی دنیا را که با این زبان نوشته شده اند مطالعه کنید.

گرامر در زبان فرانسوی

گرامر در یادگیری این زبان نسبت به گرامر در دیگر زبان ها با دشواری بیشتری همراه است. در گرامر زبان فرانسوی با نکاتی همچون ترتیب در چیدمان کلمات در عبارت، اشتقاق کلمات و تغییراتی همچون تعداد صفت ها و اسم رو به رو هستید.

زبان عربی

 

 

شاید با این سوال مواجه شوید که چرا زبان عربی جزو رایج ترین زبان های دنیا در نظر گرفته می شود و بایستی در پاسخ به این سوال گفت امروزه عربستان یکی از بزرگترین کشور های خاورمیانه است که به دلیل صادرات نفت در اقتصاد جهانی نقش مهمی دارد. در حال حاضر بیش از 250 میلیون نفر در دنیا زبان عربی را زبان اول خود می دانند.

گرامر در زبان عربی

گرامر در زبان عربی تا حدودی شبیه به ساختار جمله در ادبیات فارسی است و حالت های مفرد و جمع، جنس و تعداد و همچنین استفاده از پایانه ها و … از اهمیت ویژه ای در گرامر زبان عربی برخوردار هستند.

زبان روسی

 

 

در حال حاضر مردم در کشور های مختلف به زبان روسی صحبت می کنند و این زبان را به عنوان زبان اول یا دوم خود می دانند.

این زبان همچنین یکی از زبان های رسمی در سازمان ملل متحد و همچنین یکی از رایج ترین زبان های دنیا است و به این دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

گرامر زبان روسی

جالب است بدانید گرامر زبان روسی شباهت های زیادی با ساختار گرامری زبان فارسی دارد به این دلیل یادگیری گرامر زبان روسی برای فارسی زبان تقریبا در سطح آسانی قرار می گیرد.

زبان آلمانی

 

زبان آلمانی

 

آلمان سومین کشور بعد از آمریکا و چین در زمینه اقتصاد جهانی معرفی می شود و به این دلیل امروزه بسیاری از افراد به این کشور مهاجرت می کنند بنابراین یادگیری این زبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اگر قصد مهاجرت، ادامه تحصیل یا کار را در این کشور دارید بایستی حتما به یادگیری این زبان بپردازید.

زبان آلمانی امروزه علاوه بر کشور آلمان، مورد استفاده مردم در کشور هایی همچون سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ قرار می گیرد و به این دلیل زبان آلمانی نیز یکی از زبان های پر کاربرد در دنیا به شمار می رود.

مطالعه مفید: آموزش زبان انگلیسی

گرامر زبان آلمانی

گرامر زبان آلمانی بر خلاف زبان انگلیسی از سه جنسیت در گرامر خود استفاده می کند و همچنین در گرامر این زبان قید ها، جنسیت، حالت ها، صفت ها و … از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

یادگیری زبان دوم

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در صورتی که هدف کلی شما از یادگیری زبان مشخص باشد در انتخاب زبان یادگیری می توانید به راحتی گزینه مناسب را انتخاب کنید. اما اگر هدف مشخصی از یادگیری زبان نداشته باشید ممکن است انتخاب گزینه مناسب، برای شما با دشواری بیشتری همراه باشد.

پیشنهاد ما به شما یادگیری زبان انگلیسی است زیرا همانطور که پیش تر توضیح دادیم این زبان از کاربرد گسترده تری نسبت به دیگر زبان ها در دنیا برخوردار است و یادگیری این زبان موجب راهی برای یادگیری بسیاری از زبان ها در آینده می شود زیرا پس از یادگیری زبان انگلیسی، زبان هایی همچون زبان آلمانی برای شما آسان تر خواهند شد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.