سوالات آیلتس

سوالات آیلتس | بررسی 11 مورد از نکات برای آمادگی آزمون

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آشنایی با سوالات آیلتس یکی از مواردی است که شما باید در چک لیست خود در فرآیند آماده شدن برای آزمون آیلتس قرار دهید چرا که شناسایی این سوالات و یادگیری ترفند های مختلف برای پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر برای آزمون آماده شوید و همچنین نمره بهتری را در آزمون کسب کنید چرا که یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به کسب نمره بهتر در هر آزمونی شود، آشنایی با آن آزمون است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ترفندهایی بپردازیم که شما با رعایت آن ها می توانید نمره موردقبولی را در آزمون کسب کنید و از مدرک خود در جهت تحصیل و یا مهاجرت استفاده کنید.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش آیلتس

آزمون آیلتس چیست؟

 

آزمون آیلتس چیست؟

 

آیلتس یک آزمون بین المللی در حوزه زبان انگلیسی است که مهارت های چهارگانه زبان آموزان یعنی مهارت های شنیداری، نوشتاری، صحبت کردن و خواندن را بررسی می کند و نمره ای بین 0 تا 9 را در جهت ارزیابی هر زبان آموز در هر کدام از بخش ها ارائه می کند.

نمره کلی آزمون آیلتس میانگین نمرات زبان آموز در چهار بخش آزمون است که عددی بین 0 تا 9 خواهد بود و زبان آموزانی که بتوانند نمره بالای 7 را در این آزمون کسب کنند، این نمره بدین معناست که دانش آن ها در حوزه زبان انگلیسی در سطح مناسب و قابل قبولی قرار دارند و بیشتر موسسات و دانشگاه نمره 7 به بالا را برای پذیرش نیاز دارند.

مطالعه مفید: 6 تا از بهترین کتاب های آموزش آیلتس

انواع آزمون آیلتس

 

 

این آزمون بین المللی در دو حالت مختلف برگزار می شود که زبان آموزان باید بر اساس هدف خود از شرکت در این آزمون، نوع آزمون موردنیاز خود را انتخاب کنند و در آن شرکت کنند. این آزمون در دو حالت جنرال و آکادمیک برگزار می شود که نسخه آکادمیک برای اهداف تحصیلی استفاده می شود و طبعا سوالات آیلتس در این آزمون تخصصی تر هستند و نیاز به مطالعه بیشتر و تخصصی تر دارند.

سوالات در آزمون جنرال مرتبط با موضوعات اجتماعی و روزمره است که از مدرک آیلتس جنرال برای مهاجرت و کار در کشورهای انگلیسی زبان استفاده می شود.

مطالعه مفید: بررسی تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در ابعاد مختلف

آشنایی با سوالات آیلتس چه کمکی به زبان آموز می کند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای زبان آموزان پیش آید این است که آشنایی با سوالات آزمون آیلتس می تواند چه کمکی به آن ها کند و چه تاثیری بر نمره آن ها خواهد داشت؟

هدف از شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در حقیقت بررسی سطح و همان تعیین سطح زبان انگلیسی است بنابراین داشتن دانش در حوزه زبان انگلیسی برای موفقیت در این آزمون باید کافی باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که شرایطی که شما در آن آزمون می دهید و چند عامل دیگر در نمره شما در این آزمون موثر خواهد بود.

یکی از عوامل موثر در نتیجه آزمون، زمان محدودی است که شما برای پاسخ دادن به سوالات خواهید داشت، ممکن است شما دانش کافی را داشته باشید اما توانایی مدیریت زمان شما برای پاسخ به سوالات نیاز به تمرین و بررسی داشته باشد تا شما بتوانید در زمان مقدور به سوالات پاسخ بدهید و نتیجه خوبی را کسب کنید.

به صورت جزئی تر، آشنایی زبان آزموان با سوالات آیلتس می تواند در فرآیند مدیریت زمان به آن ها کمک کند چرا که شما از قبل از آزمون تا حدودی با سوالاتی که قرار است با آن ها مواجه شوید آشنایی دارید پس دیگر مدتی را برای فکر کردن و درک صورت سوال نیاز نخواهید داشت.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه مطالعه خودآموز آیلتس + 5 منبع

راهکارهای مفید پیش از شرکت در آزمون

 

 

در این قسمت به بررسی برخی از راهکارهایی می پردازیم که توجه و رعایت آن ها می تواند به شما کمک کند تا نتیجه بهتری را در آزمون کسب کنید.

مطالعه مفید: آماده شدن برای آزمون آیلتس | بررسی 5 قدم کاربردی

شناسایی نقاط قوت و ضعف

یکی از نکات مهم که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، تمرکز بر روی نقاط ضعف است چرا که این موارد می تواند منجر به کاهش نمره شما در آزمون آیلتس شود پس بهتر است در فرآیند آماده شدن برای آزمون آیلتس سعی کنید ضعف های خود را بهبود ببخشید.

برنامه مطالعاتی

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که رعایت  و استفاده از آن می تواند تاثیر قابل توجهی بر نمره شما داشته باشد، داشتن یک برنامه مطالعاتی است و بهتر است شما سعی کنید مطالعه خود را با برنامه پیش ببرید و در این برنامه زمان هایی را برای شناخت آزمون آیلتس و بررسی سوالات آیلتس قرار دهید.

مطالعه منابع مناسب و معتبر

انتخاب منابع برای مطالعه در حقیقت یکی از مهم ترین و موثر ترین عوامل بر نمره آزمون شما است چرا که ممکن است شما منابعی را مطالعه کنید که معتبر نیستند و در حقیقت نمی توانند شما را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنند پس بهتر است تحقیق کنید و منابع معتبر و مناسب خود را انتخاب و مطالعه کنید.

تمرین را فراموش نکنید

یکی از رازهای موفقیت برای رسیدن به هر هدفی، تمرین کردن است چرا که مطالعه به شما دانش کافی را ارائه می کند اما شما برای استفاده کردن از دانش و مهارت های خود نیاز به تمرین خواهید داشت پس بهتر است در برنامه مطالعاتی خود زمانی را برای تمرین و حتی پاسخ دادن به سوالات آیلتس سال های قبل اختصاص دهید و در آینده نتیجه تمرین های خود را با پیشرفت خود ببینید.

مدیریت زمان

یکی از تمرین هایی که شما می توانید به کمک سوالات آیلتس برای آماده کردن خود و مدیریت زمانی انجام دهید این است که زمان هایی را برنامه مطالعاتی خود قرار دهید و سعی کنید به یک نمونه سوال را در مدت زمان 2 ساعت و 45 دقیقه درست مانند آزمون اصلی، پاسخ دهید و سپس پاسخ های خود را بررسی کنید و بر روی اشتباهات خود زمان بگذارید تا برطرف شوند.

نکات مهمی که باید روز آزمون رعایت کنید

 

سوالات آیلتس

 

در این قسمت به بررسی نکاتی می پردازیم که شما باید در روز آزمون و حین پاسخ دادن به سوالات آیلتس به آن ها توجه داشته باشید.

به میزان موردنیاز بخوابید

یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، خوب و به میزان کافی خوابیدن در شب قبل از آزمون است چرا که خسته بودن و کمبود خواب، رابطه ای مستقیم با تمرکز دارد و این امر می تواند به عدم تمرکز شما در حین آزمون و خراب کردن آیلتس منجر شود.

حتما غذا بخورید

بهتر است پیش از آزمون حتما صبحانه بخورید چرا که مغز شما هنگامی که گرسنه نباشید می تواند بهتر کار کند و طبعا بهتر آزمون را پشت سر خواهید گذاشت.

لباس راحت بپوشید

لباس مناسب و راحت در حین آزمون می تواند باعث شود شما بدون نگرانی و با حس بهتری به پاسخ سوالات آیلتس بپردازید و بهتر است لباسی بپوشید که در صورت گرم یا سرد بودن حوزه، بتوانید لایه های آن را کم کنید.

نوشیدنی شیرین همراه داشته باشید

یکی دیگر از نکاتی که برای روز آزمون می تواند به شما کمک کند، به همراه داشتن نوشیدنی شیرین است که چرا فعالیت ذهنی شما می تواند منجر به افت قند خون شما شود و در آن موقعیت می توانید از نوشیدنی خود بنوشید و قند بدن خود را کنترل کنید.

به اسپل کلمات توجه کنید

یکی از نکاتی که رعایت نکردن آن می تواند منجر به کسر نمره و در نتیجه تاثیر منفی در نمره آزمون آیلتس شما شود، اشتباه نوشتن کلمات است چرا که برخی از کلمات در این آزمون، دیکته سختی دارند و درصورتی که شما آن ها را اشتباه بنویسید از شما نمره کسر خواهد شد.

مطالعه مفید: چگونه املا زبان را یاد بگیریم؛ انگلیسی بی غلط!

به محدودیت کلمات توجه داشته باشید

بهتر است در حین خواندن صورت سوالات، به خواسته سوال توجه ویژه داشته باشید چرا که برای پاسخ به برخی از سوالات آیلتس محدودیت کلمه وجود دارد و درصورتی که سوال از شما 10 کلمه پاسخ بخواهد و پاسخ شما 12 کلمه باشد، شما نمره سوال را نخواهید گرفت که این امر می تواند منجر به کاهش نمره شما شود.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.