تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

بررسی تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در ابعاد مختلف

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

برای شرکت در آزمون آیلتس و موفقیت در این آزمون بین المللی شما باید شناخت کاملی نسبت به تمامی بخش های این آزمون داشته باشید و تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال را به خوبی بدانید. انتخاب اینکه شما باید در کدام نوع از آزمون آیلتس شرکت کنید مرتبط با هدف شما از شرکت در این آزمون است. به صورت کلی درصورتی که شما می خواهید برای هداف آکادمیک و تحصیلی در این آزمون شرکت کنید، باید در آیلتس آکادمیک شرکت کنید و درصورتی که هدف شما کاری و یا مهاجرت است بهتر است در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید.

عدم آشنایی با تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال ممکن است باعث سردرگمی شما شود و باعث شود نتوانید به درستی تصمیم بگیرید که در کدام آزمون شرکت کنید و یا حتی در آزمون اشتباهی شرکت کنید. شباهت های این دو آزمون به یکدیگر بیشتر از تفاوت های آن ها است اما بهتر است هر زبان آموزانی با تفاوت های این دو نوع آزمون آشنایی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال به صورت جامع آشنا کنیم و سپس به صورت جزئی بررسی کنیم که در هر بخش آزمون آیلتس، این دو سبک آزمون با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش آیلتس

آیلتس آکادمیک چیست؟

 

آیلتس آکادمیک چیست؟

 

در ابتدا بهتر است به بررسی آیلتس آکادمیک بپردازیم. این نوع از آزمون بین المللی آیلتس با نام آیلتس دانشگاهی نیز شناخته می شود چرا که در این آزمون سطح دانش زبانی شرکت کنندگان در حوزه های آکادمیک و دانشگاهی بررسی می شود و نتیجه این آزمون مشخص می کند که آیا زبان آموز می تواند تحصیل را در یک کشور انگلیسی زبان ادامه دهد یا خیر.

در آزمون آیلتس آکادمیک زبان آموزان باید به سوالاتی برای ارزیابی مهارت های لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ پاسخ دهند.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآمور آیلتس + 5 منبع

آیلتس جنرال چیست؟

 

آیلتس جنرال چیست؟

 

در آزمون آیلتس جنرال زبان آموزان باید به سوالاتی برای ارزیابی مهارت های لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ درست مانند آیلتس آکادمیک پاسخ دهند اما سوالات در این آزمون در بخش های رایتینگ و نوع نمره دهی مقداری با آزمون آکادمیک متفاوت است پس از نظر برخی از زبان آموزان، آیلتس جنرال آسان تر است.

درصورتی که شما می خواهید برای اهدافی غیر از تحصیل، برای مثال مهاجرت بر پایه کار و سرمایه گذاری به یک کشور انگلیسی زبان بروید و نیاز به یک مدرک بین المللی برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی خود دارید، به شما پیشنهاد می شود تا در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید.

مطالعه مفید: معرفی 7 مورد از بهترین کتاب های مکمل آیلتس برای مطالعه

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در ابعاد مختلف

 

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

 

بهتر است شما پیش از ثبت نام در آزمون آیلتس به صورت کامل درباره هر دو آزمون تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که کدام آزمون برای موقعیت شما مناسب تر است. شما حتی می توانید از سفارت خانه ای که نیز برای مهاجرت به آنجا اقدام کرده اید برای نوع آزمونی که باید در آن شرکت کنید نیز پرس و جو کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

در این قسمت به بررسی تفاوت های آیلتس آکادمیک و جنرال در ابعاد مختلف می پردازیم که در هر بخش تفاوت های این دو آزمون را به صورت جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در کاربرد

تفاوتی که آیلتس آکادمیک و جنرال از نظر کاربرد با یکدیگر دارند بیشتر مرتبط با هدفی است که شما به دلیل آن در این آزمون بین المللی شرکت می کنید. همانطور که پیش تر در این مقاله بدین موضوع پرداختیم، آیلتس آکادمیک برای اهداف آکادمیک و تحصیلی مناسب است برای مثال اگر شما می خواهید در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یک دانشگاه انگلیسی زبان و یا یک کشور انگلیسی زبان به تحصیل بپردازید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید.

اما درصورتی که شما برای مهاجرت خود به یک کشور انگلیسی زبان می خواهید از طریق کار و یا سرمایه گذاری اقدام کنید، به شما پیشنهاد می شود تا در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت کنندگان آزمون آیلتس آکادمیک معمولا بیشتر از آیلتس جنرال است با وجود اینکه سوالات در آزمون آکادمیک تاحدودی سخت تر است اما برخی از شرکت کنندگان ترجیح می دهند به جای آیلتس جنرال، در آژمون آکادمیک شرکت کنند تا بتوانند در آینده برای اهداف دیگر نیز از مدرک خود استفاده کنند.

مطالعه مفید: تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک + کاربرد هر کدام

تفاوت های آیلتس آکادمیک و جنرال در ساختار

 

تفاوت های آیلتس آکادمیک و جنرال در ساختار

 

در هر دوی این آزمون ها شما باید به سوالاتی برای ارزیابی مهارت های شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) پاسخ دهید. می توان گفت بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ این دو آزمون از نظر سوالات و فرمت شبیه به یکدیگر هستند اما در بخش های ریدینگ و رایتینگ تفاوت هایی وجود دارد.

سوالات در بخش های ریدینگ و رایتینگ یکسان است اما محتوایی که شما باید به آن گوش دهید و یا درباره آن بنویسید، در آزمون آکادمیک تخصصی تر است و موضوعات متفاوت در این دو بخش با یکدیگر متفاوت است.

تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک در رایتینگ

در قسمت رایتینگ شما باید در مدت زمان 60 دقیقه دو متن به زبان انگلیسی تولید کنید که با نام های  Task 1 و Task 2 شناخته می شوند.

برای تسک اول در آزمون جنرال شما باید یک نامه ساده به زبان انگلیسی بنویسید اما برای تسک اول در آزمون آکادمیک شما باید دو چارت را با یکدیگر مقایسه کنید و داده های سوال را تحلیل کنید. برای نوشتن متن های رایتینگ آزمون آکادمیک از زبان آموزان انتطار می رود که متن های خود را به لحن رسمی بنویسند و همچنین به خوبی موضوعات علمی و آکادمیک را درک کنند و درباره آن ها متن به زبان انگلیسی تولید کنند.

برای نوشتن متن رایتینگ آزمون جنرال زبان آموزان می توانند از لحن و نوشتار عمومی استفاده کنند که این لحن در صحبت های روزمره مردم در زبان انگلیسی به کار می رود.

مطالعه مفید: معرفی 5 مورد از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در ریدینگ

 

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در ریدینگ

 

مدت زمان پاسخگویی به سوالات در هر دو نوع آزمون های آیلتس یکسان است و شما مدت زمان 60 دقیقه وقت دارید تا متن های آزمون را مطالعه کنید و سپس به سوالات مرتبط با آن ها پاسخ بدهید اما ساختار و محتوای این متن ها در آزمون های جنرال و آکادمیک با یکدیگر متفاوت است. مرجع متن های آزمون آکادمیک، مقالات علمی هستند پس شما باید دانش لغوی گسترده تری داشته باشید و با کلمات و عبارات آکادمیک در زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید تا بتوانید به سوالات این بخش پاسخ دهید.

متن های بخش ریدینگ در آزمون جنرال بیشتر موضوعات عمومی مانند کاریابی و کارآفرینی هستند و شما با مطالعه اخبار روزانه و حتی روزنامه های عمومی به زبان انگلیسی می توانید به راحتی در ریدینگ این آزمون نمره خوبی را کسب کنید.

مطالعه مفید: 5 مورد از مهم ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس

تفاوت نمره دهی در آزمون آکادمیک و جنرال

یکی از مباحث مهم در مقاله تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال، موضوع نمره دهی در این دو نوع آزمون بین المللی است چرا که نحوه محاسبه نمره شرکت کنندگان در این دو آزمون مقداری با یکدیگر تفاوت دارد. از نظر شرکت کنندگان نمره گرفتن در بخش رایتینگ آزمون آکادمیک سخت تر از بقیه بخش ها است و در آزمون جنرال، شرکت کنندگان معتقد هستند که نمره گرفتن در بخش ریدینگ سخت تر است.

میانگین نمره ای که هر سوال در بخش ریدینگ آزمون آکادمیک دارد کمی بیشتر از میانگین نمره ای است که هر سوال در بخش ریدینگ آزمون جنرال دارد، برای مثال درصورتی که شما به 30 سوال در بخش ریدینگ پاسخ صحیح بدهید در آزمون آکادمیک نمره 5 را دریافت خواهید کرد اما در آزمون جنرال نمره شما با 30 پاسخ صحیح 6 خواهد بود.

مطالعه مفید: نمره دهی آیلتس | مهم ترین نکاتی که باید بدانید!

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.