آماده شدن برای آزمون آیلتس

آماده شدن برای آزمون آیلتس | بررسی 5 قدم کاربردی

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای زبان آموزان و مخصوصا متقاضیان آزمون آیلتس پیش می آِد این است که چگونه و به کمک چه منابعی باید برای آزمون آیلتس آماده شوند تا بتوانند نمره موردنیاز خود برای اهداف کاری و تحصیلی را دریافت کنند. آماده شدن برای آزمون آیلتس یکی از مراحل نگران کننده برای زبان آموزان است چرا که آن ها نمی دانند دقیقا باید چه کارهایی انجام دهند و چگونه خود را آماده کنند. ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین قدم های کاربردی را برای آماده شدن برای آزمون آیلتس به شما معرفی کنیم.

مطالعه مفید: صفر تا صد آموزش آیلتس

آزمون آیلتس چیست؟

 

 

آزمون بین المللی آیلتس یکی از آزمون های مهم در حوزه زبان انگلیسی است که زبان آموزان می توانند از مدرک آن برای اهداف کاری، تحصیلی و مهاجرتی استفاده کنند. در این آزمون چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی بررسی می شود و متقاضیان به سوالات مختلف برای ارزیابی مهارت های لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ پاسخ بدهد و در نتیجه نمره ای را دریافت می کنند که نشان می دهد سطح تسلط آن ها بر زبان انگلیسی تا چه میزان است. این آزمون دارای دو نوع مختلف است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

مطالعه مفید: مهم نکات برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

آیلتس جنرال

این نوع از آزمون آیلتس بیشتر بر روی مهارت استفاده از زبان انگلیسی در محیط های اجتماعی تمرکز دارد و معمولا افرادی در این آزمون شرکت می کنند که می خواهند از مدرک آن برای مهاجرت و کار در کشورهای انگلیسی زبان استفاده کنند و متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها نمی توانند از مدرک این آزمون برای پذیرش استفاده کنند.

آیلتس آکادمیک

زبان آموزانی که می  خواهند برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان اقدام کنند می توانند در این نوع از آزمون آیلتس شرکت کنند و به سوالات تخصصی تر پاسخ دهد. سوالات این آزمون بیشتر درباره موضوعاتی است که در تحصیل و مکان های آکادمیک مورد استفاده قرار می گیرد پس شکا ممکن است نیاز داشته باشید که برای این نوع بیشتر آمادگی پیدا کنید.

آیا فقط خواندن منابع آزمون برای کسب نمره خوب کافی است؟

 

 

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای متقاضیان این آزمون پیش می آید این است که آیا فقط خواندن منابع آزمون مانند کتاب و دوره های آموزشی برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس کافی است یا خیر؟ پاسخ این سوال یکی از نکاتی است که در مقاله آماده شدن برای آزمون آیلتس به آن اشاره خواهیم کرد.

آیلتس آزمونی است که مهارت های چهارگانه را در شما مورد ارزیابی قرار می دهد و کتاب هایی وجود دارد که مطالب مرتبط به این آزمون را به صورت اصولی آموزش می دهند و حتی باعث می شوند مدت شما آماده شدن برای آزمون آیلتس شما کاهش پیدا کند اما نکته مهم این است که فقط دانش زبان انگلیسی برای کسب نمره خوب در این آزمون کافی نیست.

ممکن است برای شما عجیب به نظر آید اما موقعیت هایی تا به حال پیش آمده که انگلیسی زبانان بومی در این آزمون نمره قبولی را دریافت نکرده اند چراکه شما باید برای کسب نمره خوب در آزمون بین المللی آیلتس علاوه بر دانش زبان انگلیسی، بر تکنیک های منحصر به فرد این آزمون تسلط داشته باشید. منابعی برای آزمون آیلتس وجود دارد که علاوه بر نکات آموزشی، به شما مهارت هایی مانند تست زدن و توجه به زمان را نیز آموزش می دهد که به کمک آن ها شما شانس بسیار بیشتری برای کسب نمره خوب خواهید داشت.

مطالعه مفید: 6 تا از بهترین کتاب های آزمون آیلتس

بررسی 7 قدم حیاتی آماده شدن برای آزمون آیلتس

تا این قسمت از مقاله شما با انواع آزمون آیلتس آشنا شده اید و می دانید که علاوه بر مطالعه منابع مختلف باید به دنبال کسب چه مهارت هایی بروید، در این قسمت به بررسی 7 قدم حیاتی می پردازیم که شما برای آماده شدن برای آزمون آیلتس باید آن ها طی کنید.

نوع آزمون خود را مشخص کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که شما پیش از آماده شدن برای آزمون آیلتس باید به آن بپردازید این است که نوع آزمون خود را مشخص و انتخاب کنید. شما باید با توجه به این موضوع که برای چه هدفی به مدرک آیلتس نیاز دارید نوع آزمون خود را مشخص کنید و جهت ثبت نام برای آن اقدام کنید.

برای مثال درصورتی که شما می خواهید از مدرک خود برای تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان استفاده کنید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر شما در مقطع تحصیلی پیش از دانشگاه هستید می توانید با توجه به مدارک موردنیاز مدرسه خود و پرسیدن از آن ها در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید.

مهارت های خود را ارزیابی کنید

 

 

یکی از مرحله های بسیار مهم در بین مراحل آماده شدن برای آزمون آیلتس به ارزیابی مهارت های چهارگانه زبان آموز تعلق دارد چرا که این کار به شما کمک می کند تا بدانید دقیقا در چه جایگاهی قرار دارید و نیار به چه میزان مطالعه برای کسب نمره موردنیاز خود دارید.

شما باید پس از بررسی مهارت های خود، زمان بیشتری را بر روی مهارت هایی بگذارید که در آن ها صعف دارید و شما حتی می توانید زمان های خاصی را در مطالعه خود برای بهبود نقاط صعف خود قرار دهید و این امر به شما کمک می کند تا با مرور زمان علاوه بر بهبود مهارت هایی که در آن ها سطح بهتری داشته اید، مهارت هایی که در آن ها ضعف داشته اید را نیز تقویت کنید.

یکی از نکات مهم برای کسب نمره کلی بالا در آزمون آیلتس این است که تمامی مهارت های شما در یک سطح قرار داشته باشد چراکه نمره کلی میانگین نمرات شما در چهار بخش آزمون است و برای کسب نمره 7 یا حتی بالاتر، باید تمام مهارت های شما در حد نمره 7 یا بالاتر باشد.

با فرمت آزمون آشنایی پیدا کنید

یکی از نکاتی که به شما کمک می کند تا در مسیر آماده شدن برای آزمون آیلتس بهتر پیش بروید این است که با فرمت این آزمون آشنا شوید و بدانید که دقیقا در جلسه آزمون قرار است با چه سبک سوالات و در چه مدت زمانی مواجه شوید.

بخش رایتینگ

در بخش رایتینگ آزمون آیلتس شما باید دو تسک نوشتاری را کامل کنید. برای تسک اول باید حدود 150 کلمه متن تولید کنید و برای تسک دوم که تاحدودی سخت تر است باید در حدود 250 کلمه یک موضوع را توضیح دهید و برای آن موضوع متن تولید کنید.

مطالعه مفید: معرفی 5 مورد از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

بخش لیسنینگ

در بخش لیسنینگ این آزمون شما باید به چهار فایل صوتی گوش دهید و پس از آن به سوالاتی درمورد این چهار فایل صوتی پاسخ دهید. دو فایل صوتی اول درباره موضوعات اجتماعی هستند و دو فایل صوتی دوم درباره موضوعاتی تخصصی تر مانند مکالمه ای درباره یک موضوع آکادمیک هستند.

مطالعه مفید: معرفی صفر تا صد آزمون لیسنینگ آیلتس

بخش ریدینگ

بخش ریدینگ این آزمون شامل سه متن تقریبا طولانی است که این متن ها می تواند تحلیلی و توصیفی باشد و یا حتی ممکن است این متن ها به صورت نمودار و دیاگرام باشد.

مطالعه مفید: 5 مورد از مهم ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس

بخش اسپیکینگ

یکی از بخش های آزمون آیلتس که اهمیت زیادی در پروسه آماده شدن برای آزمون آیلتس دارد، بخش اسپیکینگ است چراکه تعداد قابل توجهی از زبان آموزان در این بخش دارای ضعف هایی هستند و نیاز دارند تا بیشتر برای آن تمرین کنند. در این بخش شما باید به صورت شفاهی به مکالمه بپردازید و چند سوال را توضیح دهید و یا یک موضوع را توصیف کنید.

مطالعه مفید: 8 مورد از مهم ترین تکنیک های اسپیکینگ آیلتس

چیدن یک برنامه مطالعاتی

 

 

می توان گفت اگر شما یک برنامه مطالعاتی مناسب برای خود داشته باشید، تقریبا 50 درصد از مسیر آماده شدن برای آزمون آیلتس را طی کرده اید. برنامه ای که برای مطالعه خود می چینید باید متعادل باشد و برای تمامی مهارت های زبان انگلیسی زمان های مشخصی داشته باشد. شما می تواند به کمک مرحله دوم و پیدا کردن نقاط ضعف خود این برنامه مطالعاتی را آماده کنید.

در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

 

در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

 

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید برای محک زدن میزان آمادگی خود از آن استفاده کنید، شرکت در آزمون های آزمایشی مانند آزمون ماک آیلتس است. این آزمون های آزمایشی فضایی کاملا مشابه با آزمون اصلی را برای شما فراهم می کنند تا شما بتوانید بر اساس نتایج این آزمون ها، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید.

مطالعه مفید: معرفی جامع آزمون ماک آیلتس

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.