برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

مهم ترین نکات برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

اشتراک گذاری این مقاله:

فهرست مطالب

آماده شدن و برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس در حقیقت زمانی معنا پیدا می کند که شما برای مهاجرت یا تحصیل به نمره خاصی نیاز داشته باشید چراکه در آن زمان شما باید مطالعه خود را با برنامه ریزی پیش ببرید تا بتوانید به هدف خود برسید. برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس بدین گونه است که شما بتوانید از تمام روزها و ساعات خود به بهترین حالت استفاده کنید که برای این سبک از مطالعه شما نیاز به یک برنامه مطالعاتی بدون نقص خواهید داشت. با ما در این مقاله همراه باشید تا با مهم ترین نکات برای برنامه ریزی مطالعه آیلتس آشنا شوید و بتوانید بهترین نمره را در ازای این مطالعه کسب کنید.

مطالعه مفید: ۰ تا ۱۰۰ آموزش آیلتس

اهمیت داشتن برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

 

اهمیت داشتن برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

 

اهمیت مطالعه با برنامه ریزی زمانی مشخص می شود که شما نیاز به یک نمره مشخص و بالا برای آزمون آیلتس داشته باشید، برای مثال زمانی که شما برای تحصیل یا مهاجرت نیاز به نمره ۷ داشته باشید باید با برنامه ریزی پیش بروید و بر روی مواری مانند استراتژی، آزمون های تمرینی و بدست آوردن تسلط نسبتا بالا بر زبان انگلیسی تمرکز کنید چراکه این ها مواردی هستند که شما نمی توانید برای شرکت در آزمون و کسب نمره بالا آن ها را نادیده بگیرید.

درصورتی که شما با برنامه ریزی مطالعه داشته باشید می توانید از زمان خود به بهترین حالت استفاده کنید و دیگر برای مطالعه کردن منابع نگرانی نداشته باشید و اصطلاحا گیج نباشید چراکه شما دقیقا می دانید در چه زمان باید چه منبعی را مطالعه کنید و برای تقویت کدام مهارت تمرکز بیشتری بگذارید.

مطالعه مفید: آشنایی با روش مطالعه خودآموز آیلتس + ۵ منبع

لازمه برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

 

لازمه برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

 

شما برای چیدن یک برنامه مطالعاتی موثر که بتواند منجر به کسب نتیجه دلخواه شما شود باید برخی از نکات را رعایت کنید که در ادامه به بررسی این نکات با جزئیات خواهیم پرداخت.

۱- سطح دانش زبان انگلیسی خود را شناسایی کنید

یکی از مهم ترین نکات برای چیدن یک برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس موثر و مناسب این است که شما بدانید در چه نقطه ای دانش زبان انگلیسی قرار دارید. تعداد قابل توجهی از تست ها و آزمون های مختلف برای تعیین سطح زبان انگلیسی وجود دارد که شما به کمک آن ها می توانید از سطح دانش خود آگاه شوید و سپس بتوانید به کمک آن برای هدف گذاری مطالعه خود اقدام کنید.

اینکه شما بدانید در چه جایگاهی قرار دارید می تواند به شما کمک کند که منابع خود را به راحتی مشخص کنید، برای مثال اگر شما سطح دانش بالایی دارید می توانید فقط منابع تخصصی را مطالعه کنید و درصورتی که سطح دانش شما آنقدر بالا نیست می توانید از کتاب های ساده تر مطالعه را شروع کنید.

مطالعه مفید: معرفی ۷ مورد از بهترین کتاب های مکمل آیلتس برای مطالعه

۲- نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

 

نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

 

معمولا هنگامی که شما از کلاس های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده می کنید اساتید به کمک آزمون های ساده نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی می کنند و سپس سعی می کنند بر روی نقاط ضعف شما تمرکز بیشتری بگذارند تا بتوانید آن مهارت هارا نیز بهبود ببخشید اما در مطالعه خودخوان و برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس شما باید این کار را خودتان انجام دهید.

همانطور که می دانید نمره کلی آیلتس بر اساس میانگین نمرات شما در چهار بخش آزمون است پس اینکه شما بتوانید مهارت هایی را که در آن ها احساس ضعف می کنید را بهبود ببخشید باعث می شود نمرات به هم نزدیک تر شوند و در نتیجه در نمره اصلی و میانگین شما تاثیر مثبت بگذارد.

۳- پیدا کردن منابع برای مطالعه

شما بهتر است در ابتدا تمام منابع معتبر برای مطالعه آزمون آیلتس را شناسایی کنید و سپس از بین آن ها بهترین ها که برای شرایط شما مناسب هستند را انتخاب کنید و مطالعه را شروع کنید. این مرحله اهمیت زیادی دارد چراکه اگر شما نتوانید منابع مناسب و خوبی را برای مطالعه پیدا کنید ممکن است هم زمان زیادی از دست بدهید و هم هزینه گزافی را متحمل شید.

شما می توانید علاوه بر کتاب های خودخوان مرتبط با آزمون آیلتس حتی دوره ها و پکیج هایی را با قیمت های مناسب تر از کلاس های آموزشی پیدا کنید که به شما برای طی کردن این مسیر و کسب نمره مناسب و خوب کمک کنند.

مطالعه مفید: ۶ تا از بهترین کتاب های آزمون آیلتس

۴- چیدن برنامه

 

برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

 

در ابتدا شما باید زمان های خالی خود را مشخص کنید تا بتوانید وابسته این زمان ها برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس خود را آماده کنید. یکی از مهم ترین نکات درباره برنامه ریزی این است که برنامه شما متعادل و واقعی باشد یعنی شما بر اساس توانایی خود یک برنامه بچینید و نه بر اساس رویا و توقعاتی که از خود دارید چراکه در این صورت ممکن است شما نتوانید به صورت روزانه از پس آن حجم مطالعه بربیایید و به مرور زمان خستگی و ناامیدی باعث شود کلا برنامه را کنار بگذارید.

۵- تداوم مطالعه در برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس

یکی از مهم ترین موارد برای داشتن یک برنامه مطالعاتی تداوم در مطالعه است چراکه مطالعه شما درصورتی که به صورت مداوم و منظم نباشد ممکن است شما مطالب را فراموش کنید و به مرور زمان دچار اشتباه در مفاهیمی شوید که در گذتشه آن ها را به خوبی بلد بوده اید پس به عنوان اولین و مهم ترین مورد برای کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس شما باید به برنامه خود پایبند باشید و به صورت مداوم به مطالعه و تمرین بپردازید.

پس از اینکه شما در ترفند شماره ۲، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کردید می توانید از آن ها در این مرحله استفاده کنید بدین صورت که شما باید تداوم مطالعه را برای مهارت هایی که در آن ها احساس ضعف دارید بیشتر رعایت کنید و زمان بیشتری را به مطالعه و تمرین آن مهارت ها اختصاص دهید.

مطالعه مفید: معرفی جامع آزمون ماک آیلتس

۶- مطالعه روزانه

در مسیر ایجاد برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس شما باید مطالعه روزانه داشته باشید، شما بهتر است یک زمان خاص را در هرروز به مطالعه اختصاص دهید و برای مثال روزانه به مدت ۴۵ دقیقه واژگان خود را تقویت کنید و یا برای مثال اگر مهارت مکالمه شما ضعیف تر است می توانید روزانه مدت زمان ۹۰ دقیقه را به بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی خود اختصاص دهید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن

دریافت مشاوره رایگان

برای اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و مشاهده نمونه تدریس های پکیج خوداموز رویال، عدد یک را به تلگرام زیر ارسال کنید.